Z analizy ankiety wynika, że: „Ponad połowa uczniów (53 %) w
swojej szkole czuje się zintegrowana z całą klasą. 31% uczniów czuje się
dobrze, ale tylko w małej grupie klasowej. 4% czuje się w szkole lepiej niż w
domu. 6 % czuje się zagubiona i 6% czuje się zastraszona.”
56% uczniów zadeklarowało, że: „czuje się w swojej szkole
zawsze bezpiecznie, 33% uczniów czuje się często bezpiecznie. 7% często czuje
się zagrożone, 4% nigdy nie czuje się bezpiecznie.”
Ankietowanych uczniów zapytano o powody poczucia
bezpieczeństwa w szkole. Uczniowie wskazali, że powodem czucia się bezpiecznym
są:
- nauczyciele pełniący dyżury na przerwach – 39%
ankietowanych,
- dobry kontakt z wychowawcą – 50%,
- dobry klimat w szkole – 57%,
- uczniowie przyjaźnią się ze sobą – 58%,
- pracownicy i uczniowie noszą identyfikator – 17%,
- w pobliżu szkoły często widać policję - 4%.
Wynik ankiety pozwala więc na stwierdzenie, że: „Ponad
połowa uczniów wskazuje, iż na poczucie bezpieczeństwa wpływa fakt przyjaźni
między uczniami oraz panujący w szkole dobry klimat i dobry kontakt z
wychowawcą.”
Uczniów zapytano również o przyczyny braku poczucia
bezpieczeństwa. Wg uczniów na brak
poczucia bezpieczeństwa w górowskim LO ma wpływ:
- 16% uczniów obawia się kradzieży,
- 7% osób obawia się dealerów narkotyków na terenie szkoły,
- 2% uczniów czuje się zagrożonych podczas przerw,
- 43% obawia się niektórych nauczycieli.
- 5% uczniów jest wyśmiewanych na lekcjach przez innych,
- 5% jest zaczepianych oraz popychanych,
- 1% jest zmuszany do oddawania pieniędzy, innych rzeczy,
- 6% do mówienia nieprawdy, milczenia.
Uczniów poproszono o wskazanie osób, które w ich przekonaniu
powodują zagrożenie.
Najczęściej wymieniani byli:
- koledzy/koleżanki z klasy – 4%,
- grupa uczniów z klasy lub równoległej - 4%,
- nauczyciele - 19%,
- pracownicy szkoły - 2%,
- osoby dorosłe spoza szkoły 3%.
Aż 44% uczniów określiło relacje między nauczycielami a
uczniami jako życzliwe, ale 48% uczniów nie ma zdania. 8% uczniów górowskiego
LO uważa, że wzajemne relacje (nauczyciel – uczeń) są nieżyczliwe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz