Radny Jan Kalinowski otrzymał w końcu odpowiedź na swoje pytanie
dotyczące umowy zawartej pomiędzy powiatem a firmą Inwest Consulting S.A w
Poznaniu, która ma świadczyć usługi doradcze: „w związku z prywatyzacją spółki
Powiatowe Centrum Opieki Zdrowotnej sp. z o. o w Górze”, czyli naszego
szpitala.
Idą „z duchem czasu” (patrz portal „elki”), radny Jan
Kalinowski w ramach „nowej polityki informacyjnej” (patrz portal „elki”),
postanowił zapoznać Państwa z treścią tej umowy, wykorzystując do tego mnie,
skromną Kanalię Powiatową.
Umowa z poznańską firmą Inwest Consulting zawarta została 10
grudnia 2012 roku. Treści umowy nie znali radni, bo wówczas jeszcze
obowiązywała stara polityka informacyjna, która polegała na dezinformacji i
milczeniu. Podobno teraz, gdy ogłoszona została „nowa polityka informacyjna” ma
to się zmienić i nawet tzw. „protokoły” z posiedzeń Zarządu mają ociekać
treścią, polemikami, wymianą zdań i pomysłów. Mają przypominać krwisty befsztyk,
na widok którego ślinka sama do ust cieknie. A „nowa polityka informacyjna” ma
być realizowana przez dotychczasowy Zarząd. Cud nad cudy! Ci sami dotąd nie
informowali a teraz będą informowali! Jaka metamorfoza! Nawrócili się czy
pochorowali?
Wróćmy jednak ad rem, czyli do umowy z firmą Inwest Consulting.
Umowa zawiera 11 artykułów. Przedmiotem umowy jest:
Art. 2:
„a) Opracowanie w formie dokumentu:
1). wyceny spółki oraz jej wszelkich składników majątkowych,
2). memorandum informacyjnego dla potencjalnych nabywców udziałów
w/w Spółki.
b) świadczenie usług doradczych, konsultacyjnych oraz pomocy
w negocjacjach na rzecz powiatu, w ramach komisji przetargowej utworzonej przez
powiat, w związku z przeprowadzaną prywatyzacją Spółki.”
Za te usługi Inwest Consulting otrzyma wynagrodzenie w
wysokości (art. 6 umowy) w wysokości „43.000 zł netto + podatek VAT w stawce
obowiązującej na dzień wystawienia faktury przez Inwest.”
A art. 6 ustęp 2 umowy czytamy, iż:
„Wynagrodzenie określone w ust. 1 płatne będzie na podstawie
faktury VAT z 14 dniowym terminem płatności wystawionej przez Inwest, w
następujących terminach:
a) faktura na kwotę 18.000 zł wystawiona zostanie po
wykonaniu przez Inwest zakresu prac określonych w art. 1 ust. 2 pkt a podpunkt
1”. Inaczej mówiąc, gdy Inwest dokona „wyceny spółki oraz jej wszelkich składników
majątkowych” wówczas otrzyma za to 18.000 zł plus VAT.
I dalej:
b) faktura na kwotę 15.000 zł wystawiona zostanie po
wykonaniu przez Inwest zakresu prac określonych w art. 1 ust. 2 pkt a podpunkt
2”, czyli gdy Inwest opracuje „memorandum informacyjnego dla potencjalnych
nabywców udziałów w/w Spółki.”
W punkcie c umowy czytamy:
„faktura na kwotę 10.000 zł wystawiona zostanie po wykonaniu
przez Inwest zakresu prac określonych w art. 1 ust. 2 pkt b”, czyli wówczas,
gdy: „świadczenie usług doradczych, konsultacyjnych oraz pomocy w negocjacjach
na rzecz powiatu, w ramach komisji przetargowej utworzonej przez powiat, w
związku z przeprowadzaną prywatyzacją Spółki.”
I to – z grubsza – są najważniejsze punkty umowy pomiędzy
powiatem a Inwest Consulting. Łącznie kosztowało będzie to powiat 52.890 zł. (policzone
z VAT – 23%).
Ciekawe jednak po jaką cholerę w ubiegłym roku Zarząd Powiatu
zamówił i zapłacił biegłemu za oszacowanie wartości szpitala. Biegłemu wyszło
wówczas, że szpitalna spółka warta jest ok. 10,5 mln zł. Rodzi się pytanie: czy
tamten biegły był za mało biegły? I czemu służyć miała tamta wycena, jeżeli po
pół roku zamawia się i płaci za nową? Czy powiat ma tyle pieniędzy, by nimi
szastać?
Inne pytanie. Dlaczego nie ogłoszono przetargu na świadczenie
usług doradczych czy7 choćby nie zastosowano formuły zapytania o cenę? Ja wiem,
że w tym przypadku nie jest to wymagane prawem, ale chociażby dla
przejrzystości, gdyż płaci się tu pieniędzmi publicznymi. Skąd wytrzaśnięto tę
firmę? Kto ją polecił?
Sądzę, że w ramach „nowej polityki informacyjnej” Zarząd
Powiatu wyjaśni to opinii publicznej, bo Państwu się to po prostu należy, jak
koniu obrok.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz