Tak wczoraj wyglądał most w Ciechanowie oraz podjazdy do niego. Wyraźnie widać, że prace dobiegają końca. Firma „Mosty Łódź” kończy
prace przy budowie mostu na Odrze w Ciechanowie. Żelbetonowy
most drogowy ma 9 przęseł i długość ponad 525 m . Nośności 50 ton, a szerokości prawie 15 m . Szerokość jezdni to 8 metrów , a ciągu pieszo -
rowerowego 4 m .
Fundamenty - podpory mostu - posadowione są na palach. Most wyposażony będzie w
balustrady o wysokości 1,2 m .
Pomiędzy chodnikami a jezdnią umieszczone zostaną bariery energochłonne.
Kończy się
także budowa obustronnych dojazdów do mostu o długości ok. 1180 metrów oraz
włączeń do sieci istniejących dróg.
Nie do przecenienie jest znaczenie mostu dla systemu komunikacyjnego
Dolnego Śląska. Obecnie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 323, by przedostać się na
drugi brzeg Odry, trzeba korzystać z przeprawy promowej.
Na internetowej stronie DSDiK można przeczytać:
„Na ponad 40 km odcinku Odry,
oddzielającej położone po jej lewej stronie powiaty: głogowski, lubiński i
polkowicki od prawobrzeżnych: górowskiego i wołowskiego nie ma mostów, a inne
przeprawy tj. w Głogowie (droga krajowa nr 12) i w Ścinawie (droga krajowa nr
36) prowadzą ruch kołowy przez środek tych miast i nie są dostosowane do
obsługi pojazdów ciężarowych. Zakłada się, że dzięki mostowi ciechanowskiemu,
ruch tranzytowy w obu miastach zmaleje o około 35 procent.”
Ciekawe,
jak to ma się do zapowiedzi dyrektora DSDiK, że w związku z brakiem obwodnicy
Góry na moście będzie obowiązywało ograniczenie tonażu pojazdów do 14 ton? Ciekawe,
bardzo ciekawe …
Planowany
termin oddania mostu do użytku, to przełom sierpnia i września 2012 r. Koszt
robót budowlanych zgodnie z umową to około 55 mln zł.
Dodać też należy, że nie widać żadnych prac związanych z
budową obejść Osetna i Luboszyc. Nie widać też, by zapowiadana budowa chodnika
w Starej Górze była realizowana. A ruch przez most runie na nas już we
wrześniu.
Interesujące jest też to, że stojąc na moście z nawigacją zaprogramowaną na kierunek Góra. Prowadzony jestem bezproblemowo do ronda a na rondzie kieruje mnie na zjazd bez końca którego nie ma jeszcze. Ciekawe...
OdpowiedzUsuńPraca na budowie woj. opolskie – w STRABAG jestem bardzo zadowolony z warunków!
OdpowiedzUsuń