Podczas sesji Rady Miejskiej 30 września
burmistrz Irena Krzyszkiewicz przedstawiła sprawozdanie ze swojej działalności.
Przypomnieć należy, iż okres sprawozdawczy objął okres od 4 lipca do 27 września.
ZARZĄDZENIA
W tym długim okresie burmistrz wydała 80
zarządzeń dotyczących różnych aspektów funkcjonowania gminy. Zarządzenie szefowej
gminy dotyczyły m.in. zbycia w drodze przetargu nieruchomości należących do
gminy, zmian w budżecie, powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli,
którzy ubiegali się o awans zawodowy, powoływano komisję przetargową, powołania
komisji konkursowych, których celem było wyłonienie w drodze konkursu dyrektorów
placówek oświatowych, wydzierżawienia nieruchomości należących do gminy. Jednym
słowem – proza życia.
PRZETARGI
W
okresie sprawozdawczym otwarto otrzymano w urzędzie i otwarto wiele kopert. Zawierały
one oferty w związku z ogłoszonymi przez gminę przetargami.
I tak po otwarciu 6 ofert na wykonanie
dokumentacji projektowo – kosztorysowej, na podstawie której planowano wykonać
odbudowę fragmentów dawnych murów obronnych przy ulicy Staromiejskiej, okazało
się, iż oferowana cena najwyższa wyniosła 49.800 zł a najniższa 14.760 zł. Gmina
natomiast przeznaczyła na ten cel 5000 zł. W tej paskudnej sytuacji
postępowanie przetargowe zostało unieważnione.
Nie na długo jednak, bo 26 lipca powtórzono
przetarg na tę niezwykle pilną inwestycję. Tym razem było 4 oferentów, którzy
zaproponowali cenę od 4.551 zł do 19.065 zł. W zaistni8ałej sytuacji wygrała gliwicka
firma Anna i Bartosz Michalscy s.c. ABM Wycena Nieruchomości i Projektowanie
Architektoniczne.
Wiadomo już kto opracuje
dokumentację projektowo – kosztorysową na przebudowę nawierzchni placu Chrobrego.
Na ten przetarg wpłynęło 5 ofert. Rzpiętość oferowanych cen od 11.439 zł do
76.432 zł. Gmina na ten cel przeznaczyła 30.000 zł. Wykonawcą dokumentacji
będzie „Forma” – Pracownia Projektowa z Wilkowic.
Rozstrzygnięto też postępowanie przetargowe
na dokumentację, na podstawie której wybudowana zostanie droga przy ul. Madalińskiego
w Górze. Na pierwszy przetarg wpłynęła 1 oferta z ceną 31.625 zł. Doszło do unieważnienia
przetargu, gdyż gmina przeznaczyła na ten cel 15.000 zł. Drugie podejście miało
miejsce 15 lipca. Wpłynęły 2 oferty. Cena najniższa wyniosła 25.830 zł a najwyższa
47.970. Procedura rozstrzygająca trwa.
Problem jest ze znalezieniem wykonawcy,
by dokończyć III etap procesu scalań w Witoszycach. Na to zadanie zamierzano
przeznaczyć 263.000 zł. Na mecie
zgłosiło się 4 chętnych, ale proponowane przez nich ceny plasowały się w przedziale
od 355.003,83 zł do 413.535,84 zł. Wobec powyższego postępowanie zostało
unieważnione. Wsącz eto kolejne, którego finał ma mieć miejsce 7 października.
Niepomyślnie zakończył się również
przetarg na wykonanie dróg dojazdowych do scalonych pól w Chróścinie. Co prawda
wpłynęły 2 oferty, ale żadna z nich nie zawierała kwoty niższej niż zakładał
zamawiający, czyli 2.340.000 zł. Najniższa oferta to 2.671.703,28 zł a
najwyższa 3.810.578,77 zł. Postępowanie to zostało unieważnione.
Będą utwardzane górowskie place znajdujące się przy ulicach: Poznańskiej
6 – 6a, Piłsudskiego, Poznańskiej 15 oraz przy garażach na Wierzbowej. Odbył
się przetarg na opracowanie programów funkcjonalno – użytkowych dla tych
miejsc. Wpłynęła 1 oferta od Pracowni Projektowej „Archidrog” z Poznania, która
wykona to zadanie za 14.760 zł
Bieżącym utrzymaniem dróg gminnych do końca br. zajmowała będzie się firma
PPHU Marcin Twardy z Rawicza. Dwoje usługi wyceniła ona na 35.226,22 zł. Była
to najnizsza oferta spośród 3, które wpłynęły. Oferta najwyższa wyniosła
50.004,42 zł a gmina planowała przeznaczyć na ten cel 54.490,01 zł.
Górowska firma „Drogomel” wybuduje ulicę
Klonową w Górze. Koszt inwestycji 296.077,01 zł. Była to najtańsza spośród 3
ofert. Najdroższa oferta opiewała na kwotę 354.954,85 zł. Gmina przeznaczyła na
budowę ulicy Klonowej 315.000 zł.
Nie udało się niestety wyłonić wykonawcy dokumentacji projektowo –
kosztorysowej, która stałaby się podstawą do rozbudowy obiektu
lekkoatletycznego na naszym stadionie. Złożono co prawda 10 ofert, ale najniższa
oferta zawierała cenę 14.514 zł a najwyższa 39.000 zł. Gmina przeznaczyła na
ten cel 5000 zł. Z tego też powodu przetarg unieważniono.
Nie rozstrzygnięto również przetargu na wykonanie operatów szacunkowych,
na podstawie których oszacowuje się wartość nieruchomości w celu ustalenia
renty planistycznej. Były 2 oferty, ale znacznie przewyższające oczekiwania
gminy (960 zł). Najniższa oferta wynosiła 3.963 zł; najwyższa – 4.674 zł.
Wiadomym juz jest, iż nadzór inwestorski
nad budowa ul. Klonowej w Górze zajmował się będzie Zakład Projektowo –
Usługowy „Titan” z Leszna. Złożył on najtańszą spośród 10 ofert jakie wpłynęły
na przetarg – 1230 zł. Oferta najwyższa wyniosła 9840 zł.
ULGI PODATKOWE
Od 28 czerwca do 25 września
burmistrz umorzyła zaległości podatkowe dla 12 osób na łączną kwotę 7185,98 zł.
Najwyższa umorzona kwota 3743 zł a najniższa 92 zł.
W tym samym przedziale czasowym burmistrz odroczyła i rozłożyła
na raty zobowiązania podatkowe dla 5 osób na łączną kwotę 3678,68 zł. W ramach
pomocy dla „Cukro – Transu” firma ta otrzymała zgodę na rozłożenie zobowiązań
podatkowych na raty na kwotę 22.958 zł.
Opłatę adiacencką burmistrz umorzyła dla 8 osób na łączna
kwotę 2894 zł. Opłatę rozłożono na raty dla 2 osób na sumę 536 zł.
SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI
Od 27 czerwca do 25 września nasza gmina sprzedała nieruchomości
będące własnością gminy na 252.912,98 zł netto. Kwota ta stanowi czysty dochód
naszej gminy. Sprzedano 19 lokali mieszkalnych w trybie bezprzetargowym na kwotę
140.756,80 zł.
Nabywcę znalazła działka budowlana przy ul. Mickiewicza o
powierzchni 0,1193 ha ,
która poszła za 61.500 zł brutto (50.000 zł netto).
Na ulicy Tylnej działka zabudowana garażem (wybudowany ze
środków własnych) oraz grunt oddano w użytkowanie wieczyste. Do kasy gminy
wpłynęła opłata z tytułu opłaty użytkowania wieczystego w wysokości 1028,50 zł
brutto (836,18 zł netto).
Sprzedano też 2 działki rolne niezabudowane o łącznej
wartości 22.220 zł. Za 32.500 zł znalazła nabywcę nieruchomość w Wierzowicach Wielkich
(pow. 0,12 ha ).
W Czerninie sprzedano jedną nieruchomość zabudowaną budynkiem gospodarczym o
pow. 0,0222 ha .
Cena – 6600 zł netto.
STRAŻ MIEJSKA
Straż Miejska od 28 czerwca a 20 września 45 razy pouczyła osoby nie przestrzegające prawa, wystawiła 275 mandatów. W tej liczbie
mieści się 266 mandatów wystawionych na skutek czujności fotoradaru. Czujność
fotoradaru wzbogaciła kasę gminną o kwotę 32.150 zł. Pozostałe mandaty
wystawione przez strażników miejskich to kwota 1350 zł.
PARKOMATY
Parkomaty od 1 stycznia do 25 września przyniosły gminie
dochód w wysokości 100.123,82 zł. W tej kwocie z biletów i abonamentu wpłynęło
do budżetu gminy 97.313,30 zł a z wezwań do zapłaty 2811,52 zł.
Mandaty karne od 1 stycznia do 31 sierpnia wzbogaciły
budżet naszej gminy kwotą 144.238,39 zł.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz