wtorek, 17 lipca 2012

Drobny fragment kanaliowatości


Bardzo lubię zastawić pułapkę i spokojnie oczekiwać na to, kto też w nią wdepnie. Prawdę mówiąc ofiara jest zawsze z góry upatrzona, bo każda pułapka musi być dostosowana do inteligencji wybranej ofiary, którą zamierzam złożyć u stóp swoich Czytelników swojej pychy. Bywają pułapki wyrafinowane, ale też proste, jak budowa cepa.

Nie tak dawno podawałem wyniki tegorocznych matur. Tu muszę się przyznać, że dysponowałem ich kompletem, ale podszedłem do sprawy z kanaliowatą przebiegłością i postanowiłem zabawić się cudzym, tj. Wiesława Pluty kosztem. Wybrałem pułapkę typu: "Prostota świńskiego ogona i finezja budowy rączki od cepa". Tu zastrzegam się, że Kanalii to wypada i przystoi, bo taki już mój urok.

I tak obliczając wyniki osiągnięte przez Centrum Kształcenia Praktycznego i Ustawicznego „rąbnąłem” się o 10 oczek na niekorzyść tej placówki. Zamiast ósmego miejsca w województwie dałem im 18. A co? Przecież ja z tego powodu cierpiał nie będę. Na wszelki wypadek jednak długo po publikacji podrasowanych danych unikałem kontaktu z dyrektorem i szerokim łukiem omijałem jego placówkę oświatową. Wypadało czekać aż ofira polezie w pajęczynę i nic po sobie nie dać poznać.

Ważne jest to, że Wiesław Pluta dał się nabrać na ten numer i niczym papuga z Patagonii, albo innego krańca świata beształ dyrektora Krzysztofa Mielczarka za dopiero 18 miejsce w województwie. A ja się dobrze bawiłem widząc, jak bezrefleksyjny i pozbawiony pędu poznawczego Wiesław Pluta powtarza bzdurę, która w mojej kanaliowatej główce zrodziła się ot tak, dla hecy.

Za przynętę posłużyło mi również górowskie LO. Tu dokonałem bezwstydnej – zgadzam się! – manipulacji polegającej na tym, iż od liczby maturzystów zdający maturę w LO im. Adama Mickiewicza nie odjąłem liczby słuchaczy CKPiU. W ujęciu statystycznym, które przedstawia Okręgowa Komisja Egzaminacyjna we Wrocławiu maturzyści tych dwóch placówek są zsumowani, bo reprezentują ten sam typ szkoły, czyli liceum ogólnokształcące.

By poznać prawdziwy wynik egzaminu maturalnego w górowskim LO im. A. Mickiewicza należało od liczby zdających maturę odjąć liczbę maturzystów z CKPiU. W CKUiP do matury przystąpiło 9 słuchaczy a zdał ją 1. Tak więc od liczby maturzystów z LO im. A. Mickiewicza, czyli 147 należy odjąć 9 i wówczas mamy nową jakość statystyczną. Po obliczeniach – już prawdziwych - wychodzi więc, że w LO im. A. Mickiewicza do matury przystąpiło 136 a zdało ją 115. Daje to tej szkole średnią 84,55%, co jest nadal poniżej średniej wojewódzkiej, ale 18 a nie, jak Wiesław Pluta napisał – 28. Tu drobna uwaga, że nauczyciel Zespołu Szkół powinien – przynajmniej mi się tak wydaje – iż powiatów ziemskich jest w województwie dolnośląskim 26 a nie 28. Takich rzeczy uczą w gimnazjum, to blisko od pana domu i warto wpaść na korepetycje, by śmiechu na sali lekcyjnej nie było.

I przyznacie Państwo, że fajnie to wypadło?! Wiesław Pluta gromy śle na LO, CKUiP a nie sprawdzi, czy ma ku temu podstawy. A to wypisywanie o IQ! Pychota, po prostu pychota!

I tak to bywa, kiedy ma się o sobie tak wielkie mniemanie a wie się tak niewiele. Najgorzej jest jak wyłysiały sęp siadzie na padlinie wróbla i uważa, że dopadł dorodną łanie i jest orłem. Ale Kanalia czuwa i w maliny takie „ptice” wpuszcza, lekko, mimowolnie, od niechcenia, bez wysiłku, ale z wielką radością w sercu. Kanalii wolno.

Dyrektorów szkół, którym tak beztrosko zmanipulowałem wyniki bardzo przepraszam i zapewniam, że więcej tego numeru nie wytnę. Ale przyznajcie Państwo, że Wiesław Pluta, mając na uwadze jego „dorobek”, na to w pełni zasługiwał. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz