poniedziałek, 6 lipca 2015

Byli przeciw!

20 listopada podczas sesji Rady Powiatu następujący radni byli przeciwko sprzedaży szpitala.

 
ZBIGNIEW JÓZEFIAK
MAREK ZAGROBELNY
GRZEGORZ ALEKSANDER 
TROJANEK
JAN KALINOWSKI
(zbojkotował głosowanie nad sprzedażą szpitala)

W głosowaniu nad sprzedażą szpitala nie wzięło udziału dwóch radnych, którzy 20 listopada nie byli obecni podczas obrad: Władysław Stanisławski oraz Jan Bondzior

Przypomnieć należy fragmenty wypowiedzi dwóch radnych, które miały miejsce podczas spotkania w sali klubowej górowskiego Domu Kultury 18 listopada 2013 r. podczas spotkania pracowników szpitala z radnymi powiatowymi.

Jan Kalinowski:

 „Proszę Państwa. Ja zgłoszę na sesji wniosek o nie wprowadzanie punktu o zbyciu udziałów do porządku sesji. Ja wam powiem dlaczego. To jest jakaś chora rzecz! Mamy uchwałę o sprzedaży szpitala, ale gdzie jest reszta dokumentów?! Wynajęliście z 50 tys. zł firmę konsultingową z Poznania. Ona miała prześwietlić potencjalnego nabywcę. Ja chcę wiedzieć coś na temat tej firmy. Ile ma wpływów, ile wydatków, jaka jest ich sytuacja finansowa. Chcę widzieć projekt umowy o sprzedaży szpitala. Chcę widzieć memorandum. Ja chcę chodzić po mieście z podniesioną głową a nie, by we mnie rzucano kamieniami. Tego wszystkiego nie ma! To jak ja mam za tym głosować?! Marek! (do radnego Biernackiego), czy ty chcesz to głosować? Ty masz sumienie?! To chore jest jakieś!

Zbigniew Józefiak:

„Usiłuje się nam wcisnąć nieprawdę. Leje się woda. Trzeba sobie wyraźnie powiedzieć, że pomysł na sprzedaż szpitala narodził się w chwili, gdy okazało się, że trzeba zapłacić odszkodowanie „Chemeko – System”. I na to są dokumenty. Sztucznie zawyżono, z dnia na dzień, wartość szpitala, by wykazać, że ta spłata będzie możliwa. Te wyliczenia były wyssane z palca. Z tego co usłyszeliśmy maja nam za szpital zapłacić 5 mln w 8 ratach i płacić je przez 8 lat. Czy 625 tys. zł ratuje budżet powiatu? Czy 625 tys. zł rocznie bilansuje budżet. Nie bilansuje i nie ratuje! W mojej ocenie skandaliczny jest sposób przygotowania sprzedaży. Działał zespół negocjacyjny a my dzisiaj, po zakończeniu jego prac niec ni8e wiemy o negocjacjach. Gdzie są protokoły z negocjacji? Gdzie jest projekt umowy? To są metody zza wschodniej granicy. Rzucanie cieni na szpital, kłamliwe informacje, niedomówienia. Jest coś na rzeczy, gdy mówimy o nieczystych intencjach spółki, która chce kupić szpital. Proszę też zauważyć, że jest coś na rzeczy, gdy poczyta się na temat PCZ w Internecie, „Gazecie Wrocławskiej”, posłucha nagrań radiowych sprzed 2 lat na temat działalności PCZ. Sprzedaż naszego szpitala, w tę stronę nie może dokonywać się lekką rączką. Możemy stracić mnóstwo miejsc pracy.”

I słowa tych Panów stały się ciałem! Więc kto wyszedł na idiotę?!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz