wtorek, 19 listopada 2013

Komisja z piorunami



Podczas dzisiejszego posiedzenia Komisji Zdrowia miały miejsce wydarzenia o takim poziomie śmieszności, że bija rekordy. Członkom tego gremium, któremu przewodniczy radny Marek Hołtra podrzucono projekt uchwały o sprzedaży szpitala. Na 25 godzin przed sesją! To się nazywa, kurwa!, danie czasu do namysłu i analizy.

Zaczęło się klasyczne pieprzenie od rzeczy. Prym w pierdoleniu bez ładu i składu wiódł przewodniczący komisji oraz radny Edward Szendryk. Oba te przypadki można zaliczyć do miejscowych klasyków.

Jałowe wywody obu panów w sposób rzeczowy przerwał radny Jan Kalinowski. Radny zaczął zadawać pytania a to jest straszliwa broń wobec mętnej mowy.

„Chcę znać audyt tej firmy, której mamy sprzedać szpital.”

Hołtra: „Po co?”

Radny Jan Kalinowski: „Po co? Chcę wiedzieć czy ta firma jest wypłacalna. Za co zapłaciliśmy firmie konsultingowej 50 tys.? A ja nie widzę ani audytu firmy, ani projektu umowy ani memorandum”.

Radny Zbigniew Józefiak: „Nie jestem członkiem tej komisji, ale przyszedłem, bo rzecz mnie interesuje. Sądziłem, że otrzymamy dzisiaj nowe materiały. Niestety, nie widzę ich. Chcę widzieć projekt umowy o sprzedaży szpitala, memorandum. Mamy do tego pełne prawo. PCZ podał w czwartek nieprawdziwe dane. Udałem się do szpitala i sprawdziłem. Nikt nam nigdy nie zaprezentował Rady Nadzorczej naszej szpitalnej spółki. Tak nie powinno być! To jest niepoważne. Czuję, że ktoś chce z nas zrobić balona. Zespół negocjacyjny miał wybrać jeden lub kilka podmiotów do negocjacji. Wybrano jeden. Załoga szpitala walczy o swój byt. I to nikogo nie powinno dziwić.”

Radny Piotr Iskra stwierdził, że: „Po wczorajszym spotkaniu z pracownikami szpitala mam wiele wątpliwości. To co opowiadał PCZ w czwartek to jedno a wychodzą nowe rzeczy.”

Hołtra: „Oczekiwałem na ofertę gminy Góra, którą obiecała złożyć burmistrz. Gdyby ta oferta była nie byłoby dzisiaj najmniejszych wątpliwości komu sprzedać szpital.”

Jan Kalinowski: „Proszę Państwa. Firma X chce sprzedać na raty firmie Y szpital. I ja chcę wiedzieć wszystko o tej firmie. Czy są wypłacalni? Czy przetrwają przez 8 lat? Cena to nie wszystko!”

Zbigniew Józefiak: „W Środzie Śląskiej PCZ miało wybudować nowy szpital. Zawarto umowę. A szpitala do dzisiaj nie ma. CZ nie wzbudza mojego zaufania.”

Radny Jan Kalinowski po raz kolejny dopominać się zaczął od projekt umowy. Powstrzymywać go próbował radny Hołtra. W końcu Jan Kalinowski nie wytrzymał i stwierdził: „Marek (Hołtra), to nie jest twoje! To nie jest żadnego z nas! To jest majątek społeczny!” Doszło do wymiany zdań, gdzie radny Hołtra wykazał wielką miłość i zaufanie do geniuszu wielce Czcigodnej Pomyłki. W tej sytuacji, widząc zaślepienie i brak elementarnej uczciwości wobec wyborców radny Kalinowski opuścił sale obrad.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz