Podczas
ostatniej sesji Rady Miejskiej burmistrz Irena Krzyszkiewicz przedstawiła
sprawozdanie ze swojej działalności w okresie o 27 lutego do 24 maja.
W
tym okresie burmistrz wydała 119 zarządzeń dotyczących różnych sfer
działalności gminy. Burmistrz poinformowała o przetargach zakończonych, w
trakcie oraz planowanych.
Ponadto
poinformowała radnych o odroczonych i rozłożonych na raty zobowiązaniach podatkowych
w okresie od 23 lutego do 20 maja. Takiej pomocy udzieliła burmistrz 9
mieszkańcom naszej gminy. Górna kwota rozłożonych na raty zobowiązań wyniosła
2135 zł a dolna 163 zł. Razem należności podatkowe rozłożone na raty lub z
odroczoną płatnością zamykają się kwotą 8952,48 zł.
Burmistrz
umorzyła również zaległości podatkowe z tytułu zawartego porozumienia dla 1
osoby na kwotę 3844,20 zł.
Umorzono
należności podatkowe dla 14 osób. Najwyższa kwota umorzenie wyniosła 1622 zł na
najniższa 71 zł. Łączna kwota umorzeń podatkowych wyniosła 5396,48 zł.
W
sprawozdaniu pojawiła się również informacja o zastosowaniu ulg z tytułu
utworzenia przez przedsiębiorców nowych miejsc pracy na terenie gminy. Z ulgi
takiej skorzystało 2 przedsiębiorców. Łączna kwota ulg: 13.753 zł.
Gmina
w okresie sprawozdawczym sprzedawała nieruchomości. Sprzedano 21 lokalio
mieszkalnych, które zbyto w trybie bezprzetargowym na rzecz dotychczasowych
najemców. Z tego tytułu do kasy gminnej wpłynęło 124.720,15 zł., od której to
kwoty nie płaci się podatku VAT.
Zbyta
została również działka budowlana położona w Górze o powierzchni 0,0776 ha , za którą otrzymano
51.672 zł netto. Działka w Strumyku (o,334 ha) poszła za 7880 zł netto (nie
podlega opodatkowaniu VAT).
W
Górze sprzedano ponadto 2 działki (0,0282 ha i 0,0309 ha ), które były w
użytkowaniu wieczystym a zostaną przekształcone w prawo własności. Uzyskana
kwota: 7.575 zł netto (nie podlega opodatkowaniu VAT).
Ogółem
ze sprzedaży nieruchomości do kasy gminnej wpłynęło 191.847.15 zł netto.
W
okresie od 22 lutego do 20 maja Straż Miejska wystawiła pouczyła zapominalskich
50 razy, wystawiła 416 mandatów. W tej liczbie mieści się 401 mandatów
wystawionych namierzonym na fotoradar. Kwota uzyskana z fotoradaru, to 47.800
zł. Całkowita kwota z mandatów – 49.300 zł.
Od
początku roku do 20 maja Straż Miejska z mandatów uzyskała kwotę 85.990,25 zł.
Z parkomatów od 1 stycznia 2013 r do 20 maja 2013 r. wpłynęło
do gminy 49.562,42 zł.
- bilety, abonament - 48.771,30 zł.
- wezwania do zapłaty - 794,12 zł.
Ogólna kwota
uzyskana z mandatów i parkomatów od 01.01.2013 r. do dnia 20.05.2013 wynosi:
135.555.67 zł.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz